Werkwijze

2567537572_9ae816380b

In de gesprekken maak ik gebruik van mijn ervaring en kennis als GZ-Psycholoog vanuit een holistisch, oplossingsgerichte visie.

Dat betekent dat er afhankelijk van de klachten of problemen waar je mee komt, wat er bij jou past en wat je wil bereiken verschillende technieken kunnen worden toegepast zoals Voice Dialogue, het werken met visualisaties en meditatieve technieken, lichaamsbewustzijn, oplossings- gerichte methodieken, systemisch denken, EMDR, cognitieve therapie, teken-, schilder-, en schrijf opdrachten.

De manier van behandelen gaat altijd in overleg met jou. Veiligheid, vertrouwen en acceptatie staan daarbij voorop. Dan kan je in alle rust naar jezelf kijken en het vormt bovendien de beste basis om samen-te -werken.

De behandeling begint altijd met een kennismakingsgesprek waarin besproken wordt wat er aan de hand is, wat de achtergrond is daarvan en een stukje van je geschiedenis en ten slotte kijken we naar wat je wil bereiken, je doel in de gesprekken. Aan het eind van het gesprek kunnen we dan beoordelen of het klikt, of ik inderdaad de juiste persoon ben om je te begeleiden en krijg je een indruk van hoe het ongeveer verder zal gaan. Na 5 gesprekken hebben we een evaluatie waarin we terugkijken naar de rode draad, zitten we op de goede lijn en wat moet er nog gebeuren.

Er is een verwijzing van de huisarts nodig naar de generalistische basis GGZ met een (vermoeden van) een DSM-stoornis. De behandeling wordt dan (deels) vergoed vanuit de basisverzekering. Vraag de precieze voorwaarden bij de verzekeraar na, ook omdat de contracten verschillen per verzekeraar. Afhankelijk van de ernst van de problematiek volgt er een behandeling kort, middellang, intensief of in geval van blijvende problematiek: chronisch. Gesprekken die niet op tijd worden afgezegd (korter dan 24u van tevoren) worden niet door de verzekeraar vergoed. Er wordt een bedrag van €75,- in rekening gebracht.

De wachttijd voor de start van de behandeling is meer dan 10 weken. Mocht dit bezwaarlijk zijn dan adviseer ik te informeren bij de verzekeraar naar andere hulpverleners in de buurt.